Nahráváme...

Všeobecné obchodní podmínky

Platné od: 23. srpna 2021
Úvodní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky společnosti inovanti s.r.o. (dále jen „poskytovatel“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi poskytovatelem a uživatelem. Tato práva a povinnosti vznikají v souvislosti se službami poskytovanými Poskytovatelem prostřednictvím webových stránek inovanti.cz (dále jen „portál“).

Práva a povinnosti vzniklá mezi poskytovatelem a uživatelem, která tyto všeobecné obchodní podmínky výslovně neupravují, se řídí českým právním řádem, zejména pak příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Použití kolizních norem českého právního řádu je vyloučeno.

Úpravu práv a povinností odchylných od těchto všeobecných obchodních podmínek je možné sjednat jen v samostatné smlouvě uzavřené mezi uživatelem a poskytovatelem. Odchylná ujednání v samostatné smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto všeobecných obchodních podmínek.

Uživatelem může být spotřebitel nebo podnikatel.

Za spotřebitele se považuje každý člověk, který uzavírá smlouvu s poskytovatelem nebo s ním jinak jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.

Za podnikatele se považuje ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem, a to se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se dále považuje ve smyslu těchto všeobecných obchodních podmínek každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.

Poskytnutím materiálu se pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek rozumí zpoplatněné zpřístupnění digitálního obsahu (softwaru, elektronického obsahu, obrazového materiálu nebo audiovizuálního materiálu) poskytovatelem uživateli pro jeho osobní potřebu a zároveň poskytnutí oprávnění k využívání digitálního obsahu (softwaru, obrazového materiálu nebo audiovizuálního materiálu) uživatelem, a to způsobem a v rozsahu stanoveném v těchto všeobecných obchodních podmínkách.

Smlouvou se pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek rozumí dokončení objednávky a jeho zaplacení. Obsahem jedné smlouvy může být objednávka a zaplacení i více než jedné služby.

Uživateli koupí služby od poskytovatele nevzniká právo na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log a podobných práv poskytovatele či jeho smluvních partnerů, nesjednají-li si uživatel a poskytovatel samostatnou písemnou smlouvou jinak.

Uživatel uzavřením smlouvy poskytovateli potvrzuje, že se seznámil s obsahem těchto všeobecných obchodních podmínek, včetně sdělení poskytovatele před uzavřením smlouvy, a že jejich obsah považuje za jasný a srozumitelný.

Poskytovatel má právo tyto všeobecné obchodní podmínky měnit či doplňovat, a to i bez povinnosti předchozího či následného upozornění uživatele. Pro danou smlouvu je závazné znění všeobecných obchodních podmínek uvedené na portálu v okamžik uzavření smlouvy.

Aktuální znění těchto všeobecných obchodních podmínek uživatel nalezne na portálu.

Sdělení poskytovatele před uzavřením smlouvy

Náklady na využití prostředků komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v případě internetového či telefonického připojení dle podmínek operátora uživatele), přičemž poskytovatel neúčtuje uživateli žádný další poplatek.

Poskytovatel nevyžaduje zálohu na platbu za materiál. Poskytovatel požaduje úhradu ceny za materiál na základě objednávky uživatele učiněné na portálu.

Uživatel neuzavírá smlouvu, jejímž předmětem by bylo opakované plnění či která by byla na dobu neurčitou.

Ceny za materiály uvedené na portálu jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, dalších daní a poplatků, a to včetně licenčních poplatků.

Není-li ve všeobecných obchodních podmínkách uvedeno jinak, může uživatel, který je spotřebitel, odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, která běží ode dne uzavření smlouvy. Uživatel však nemůže odstoupit od smlouvy, kterou poskytovatel splnil s předchozím výslovným souhlasem uživatele, který je spotřebitel, před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a z dalších důvodů uvedených v ustanovení § 1837 občanského zákoníku. V případě smlouvy, jejímž předmětem je materiál jakožto digitální obsah dodaný mimo pevný nosič, nemůže uživatel podle ustanovení § 1837 písm. l) občanského zákoníku odstoupit.

V případě odstoupení od smlouvy nese uživatel, který je spotřebitel, náklady spojené s navrácením zboží a v případě smlouvy uzavírané prostředky komunikace na dálku náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

Uživatel je povinen uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo.

Uživatel, který je spotřebitel, může veškeré stížnosti uplatnit u poskytovatele prostřednictvím e-mailové adresy info@inovanti.cz.

Pokud se poskytovatel s uživatelem, který je spotřebitelem, nedohodnou v případě sporu na kompromisním řešení, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci (oddělení ADR) s návrhem na zahájení mimosoudního řešení sporu. Náležitosti návrhu, popis průběhu jednání a další informace týkající se mimosoudního řešení sporu nalezne webu www.coi.cz.

Uživatelský účet

Pro uzavření smlouvy musí být uživatel řádně zaregistrován na portálu a mít vytvořen uživatelský účet.

Uživatel se registruje na portálu. Uživatel je povinen uvádět správné a pravdivé údaje a při jejich změně je v uživatelském účtu aktualizovat. Uživatel je povinen vyplnit všechny údaje k registraci uživatelského účtu požadované poskytovatelem.

Uživatel je povinen zabezpečit si uživatelský účet uživatelským jménem a heslem.

Uživatel není oprávněn umožnit využívání svého uživatelského účtu třetím osobám.

Poskytovatel je oprávněn uživateli zrušit jeho uživatelský účet z důvodu porušení povinností vyplývajících z těchto všeobecných obchodních podmínek. V případě zrušení uživatelského účtu poskytovatelem ztrácí uživatel přístup k obsahu jeho uživatelského účtu.

Objednávka

Objednávku upravují tyto všeobecné obchodní podmínky.

Aktuální cena materiálu je uvedena na portále u příslušné nabídky materiálu, a to jako cena konečná, zahrnující daň z přidané hodnoty i jakékoliv další daně či poplatky, včetně licenčních, s materiálem související. Poskytovatel neúčtuje uživateli žádné náklady na dodání materiálu.

Uživatel si po přihlášení ke svému uživatelskému účtu na portálu zvolí konkrétní materiál, který vloží jako objednávku do virtuálního nákupního košíku. Po úhradě ceny za zvolený materiál je tento materiál uživateli zpřístupněn po dobu …jednoho měsíce... Zpřístupnění materiálu je funkční na běžném hardware a software (na běžných internetových prohlížečích).

4. Uživatel uzavřením smlouvy (dokončením objednávky a úhradou ceny za zvolený materiál) souhlasí, že mu bude materiál zpřístupněn okamžitě, tj. souhlasí, že mu materiál bude poskytnut před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku.

Uživatel cenu za zvolený materiál hradí převodem z účtu prostřednictvím virtuální platební brány na portálu.

Poskytovatel vystaví uživateli po uzavření smlouvy daňový doklad na zaplacenou cenu materiálu. Daňový doklad bude uživateli zaslán elektronickou poštou na e-mailovou adresu uvedenou v jeho uživatelském účtu.

Materiál může být uživateli zpřístupněn i na základě speciálního kódu, který obdrží v tištěné podobě. Kód je třeba zadat na portálu v jeho uživatelském účtu v sekci „Použít kód“. Po zadání kódu bude uživateli zpřístupněn materiál dle podmínek uvedených na poukazu s vytištěným speciálním kódem.

Materiál poskytnutý uživateli na základě smlouvy či speciálního kódu je uživateli po sjednanou dobu zpřístupněný na portálu v jeho uživatelském účtu v sekci „Moje knihovna“. Územní využívání materiálu není omezeno.

Uživatel není oprávněn materiál měnit, jakkoliv do něj zasahovat či jej spojovat s jinými materiály či díly. Uživatel není oprávněn materiál překládat do dalších jazyků či jej převádět do jiné formy.

Uživatel není oprávněn materiál užívat komerčním způsobem.

Uživatel není oprávněn obcházet technické prostředky ochrany práv k materiálu. Takové zásahy jsou považovány za zásah do autorského práva a porušení těchto všeobecných obchodních podmínek.

Reklamace a odstoupení od smlouvy

Pokud uživatel shledá, že služba vykazuje vady, je oprávněn uplatnit u poskytovatele práva z vadného plnění (reklamaci), a to písemně prostřednictvím e-mailové adresy info@inovanti.cz.

Uživatel při reklamaci materiálu uvede:

  1. o jaký materiál se jedná,
  2. kdy zavřel kupní smlouvu, jejímž předmětem je reklamovaný materiál,
  3. jak se vada reklamovaného materiálu projevuje.

Uživatel je povinen reklamovat vadu materiálu bez zbytečného odkladu poté, co se o ní dozví.

Důvodem reklamace nemůže být skutečnost, že uživatel nevěděl, že obsahem materiálu je dodání nehmotného digitálního obsahu.

Reklamace, včetně odstranění vady, bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se poskytovatel s uživatelem nedohodnou jinak. O vyřízení reklamace vyrozumí poskytovatel uživatele elektronickou poštou, pokud se s uživatelem nedohodne jinak.

Poskytovatel neodpovídá za správnou funkčnost datové sítě uživatele, veřejné datové sítě, hardwarového vybavení uživatele, programového vybavení uživatele ani za případné zásahy třetích osob do těchto oblastí.

Poskytovatel neodpovídá za nemožnost použití materiálu z důvodu, že uživatel nevlastní softwarové či hardwarové vybavení potřebné k používání materiálu.

Poskytovatel je oprávněn s ohledem na nutnou údržbu svého hardwarového a softwarového vybavení přerušit přístup k portálu či uživatelskému účtu, a to bez náhrady.

Do okamžiku zaplacení objednávky materiálu může uživatel objednávku kdykoliv zrušit.

Jelikož je materiál uživateli dodán okamžikem uzavření smlouvy, materiál není dodán na pevném nosiči a uživatel udělil souhlas s okamžitým dodáním materiálu po uzavření smlouvy, nemůže uživatel podle ustanovení § 1837 písm. l) občanského zákoníku odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, aniž by k tomu měl jiný zákonný důvod.

Uživatel může od uzavřené smlouvy odstoupit pouze ze zákonných důvodů. Odstoupení od smlouvy je možné písemně prostřednictvím zaslané elektronické zprávy na adresu info@inovanti.cz.

Odstoupí-li uživatel od smlouvy, zašle mu poskytovatel přijaté peněžní prostředky na určený bankovní účet nebo, v případě, že kupující materiál uhradil kartou, na příslušný platební účet, a to nejpozději do 14-ti dnů od doručení odstoupení od smlouvy.

Ochrana osobních údajů

Uživatel - spotřebitel - svojí registrací na portálu souhlasí s poskytnutím a zpracováním svých osobních údajů, a to jména a příjmení, emailové adresy, údajů pro zaplacení objednávky (čísla bankovního účtu, číslo platební karty či jiného virtuálního platebního účtu). Uživatel – podnikatel - souhlasí s poskytnutím a zpracováním svých osobních údajů, a to v rozsahu jména a příjmení, elektronické adresy, IČ, údajů pro zaplacení objednávky.

Osobní údaje uživatele budou zpracovávány a uchovávány pro účely vedení uživatelského účtu, identifikace uživatele a evidenci plateb za materiály.

Osobní údaje uživatele budou zpracovávány a uchovávány po dobu nezbytně nutnou, a to automatizovaným způsobem.

Zpracovatelem osobních údajů je provozovatel.

Provozovatel je při zpracovávání a uchovávání osobních údajů uživatele povinen postupovat v souladu s platnými právními předpisy a plnit povinnosti uložené mu takovými předpisy v souvislosti se zpracováním osobních údajů.